Masz Family

Masz Family

Thursday, December 17, 2009

huhu..car service...

name je dapat bonus this month but...hmmm...yesterday i sent my car for service..it has exceeded 2k whereas it was supposed to be serviced earlier...at first i thought of sending my car to just an ordinary workshop (by buying the parts by myself) due to shortage of budget..heheh..but then i remembered that my right passenger window pane is still stuck..at least if i go to the service center, they will replace it with a new one for free..

so i went to the service center around 730 because i thought of leaving it as i go to work..but then, it opened at 830..huhuh..so i had to wait for about an hour before sending it off..check punya check, they said its time to service aircond..it will take about 3 hours the least and cost about 300..huhu..so nak tak nak terima jela..after leaving the car, i asked my brother to send me to office..malas nak tunggu lama2..

at he office plak, amy (from perodua service center - he was the one who always service my car) called notifying that my battery water is low..then tayar dah botak..bila lalu bumper ada bunyi2..ooh nooo..cost lagi..so i told him to check la what's wrong..

around 230 i went to get my car..liana sent me there..as i reached the counter, the lady terus tanya my plate number..as i mentioned, she pulled out the receipt..fuhhhh...melayang duit...ni baru servis..tayar keta tak tukar lagi..huhuu...melayang lagi duit pasni..

balik tu call la sham...nak tanye dia harga tayar..dia terus offer tayar dia coz masa dia tukar tayar hari tu, dia simpan yang ori..apa lagi,melompat kegembiraan la..bg foc lak tu..ahaks..ni yg bertambah sayang kat dia ni..heheh...

but then pagi td dia call, mentioning that his tyres were brought back to rembau by his father..huhu,...kecewa..tak dapat tayar free..tu la happy sgt, padan muka..huhu..so tomorrow i will go and change my tyres with him..katanya dia nak support separuh..heheh..dia rasa bersalah kot coz janji nak bg free but then last minute tak jadi..heheh..so we'll see a tomorrow camne..ahaks..

Sunday, December 13, 2009

...boring Sunday...

today, i planned to hang out with my bride-to-be friend (hanim)..early morning i sent her an sms notifying her that i can only go out after attending my neighbours wedding..however, she then replied that she has to pick up her barang hantaran at KL and its a possibilty that she couldn't make it..huhuh..what a plan..i really wanted to hang out with her since it's been a while we haven't shared stories (if not mistaken since her engagement)..well, i guess there's no more free date to hang out before her marriage next week..i'm really gonna miss her..i know i can still see her and hang out after her wedding but it's not as easy as her bachelor times..(thanks Ikmal for letting me borrow wife-to-be to hang out later on)..hehehe..well, i wish you all the best my dear friend..i guess i'll see you on your nikah day on Friday..finishing up the last day of your bachelorette...

Saturday, December 12, 2009

birthday present..

hari ni misi mencari birthday present untuk ayah..agak buntu gak nak beli hadiah ape..asyik beli baju je..last year cari tietp sume jumpe yg silk je..last2 beli tshirt..heheh..so this year cari benda lain..my brothers kata beli jam la sebab masa birthday ibu hari tu pun belikan jam..


so hari ni keluar dgn piyah (my sis) utk mencari jam..after je masak td, dlm kul 12, kitorang kuar g jusco..ibu, ayah n ami (bro) balik kmpung..g la jusco balakong..pusing punya pusing, kedai jam ada dua je..sume stok harga boleh tahan la..heheh..tgh sengkek jadi beli jam pun bajet gak la..ahaks..last2 beli kad je kat jusco then beli novel untuk piyah..hari tu dah jnji dgn dia nak bagi present sempena result UPSR dia..so novel jela cukup..tak leh mahal2..ahaha..


next stop g Mines plak sebab tau kat Mines banyak kedai jam..sesampai je kat Mines, terus menuju kedai jam..malas plak nak cari2 terus je tanya kat salesman dia "ada tak jam macam ni (tunjuk yang cam cantik sikit plus sesuai untuk ayah...hehe) yang within rm150?" masa tu dok kat counter jam Seiko..dia kata Seiko agak mahal la..cari la kata bahagian Casio..hahah..dia pun tunjuk..cantik gak la..ada la rupa mahal..heheh..so angkat terus..tak yah pening2 dah cari yang lain..heheh..siap suruh dia balut..so hopefully ayah suka la nnt..birthday 20th Dec nnt..so tunggu 19th malam (as usual kami celebrate birthday) baru bagi..(",)
Birthday present untuk ayah..


Tuesday, December 8, 2009

...tough...


...love...it's so complicated...it's full of sacrifices..tp kalau setakat sorang je yang sacrifice, tapi sorang lagi tu wat dek je tak leh gak...people say when u fall in love with that someone, you have to adapt to your partners' way of living..but then, do we have to change just for the sake of others??will they change for the sake of us??so subjective huh..others say must give and take..but what are the things that we have to give and take??subjective gak tu..


i am the soft-hearted kind..but now i'm struggling to turn it into what do you call it,hard-hearted?hahah..whatever...you know what i mean..stone heart@cold heart..it's the same..susah gak...sometimes rasa nak give up pun ada..huhu..but then, maybe this is the challenge i have to face before happiness really is on my side..well, just live with it i guess..just a saying to myself "...everything that happens, happen for a reason..think positive and happiness will be your..experience is the best teacher.."....peace...



Stalker@Admirer??

hmmm...there's this one guy that wants to approach me...dah lama gak perasan kalau terserempak je dgn dia, mesti dia usya..bukan nak perasan ke ape..heheh..but u know when someone's looking at you rite? the first thing i notice ialah dia nak add dlm FB..memandangakn dia staf sama keje, add jela..sbb collegue kan..then the first msg yg dia hntr kat inbox ialah tanya sape budak lelaki yg saya jumpe dpn ofis bawa keta bmw..masa tu mmg jumpe member..dia tolong uruskan road tax..paking plak betul2 dpn ofis so sape2 dok lobi tu mmg nmpk la..heheh..

so sejak dr situ la dia rajin hntr msg kat FB..sy ni plak jenis layan je dgn sume org..tak expect pun dia ada niat lain ke ape..but then ada gak a few msg dia yg menampakkan yg dia interested la..so sy pun risik2 la kat sorg staf admin ni..korek2 la pasal mamat ni..sbb yg si x ni rajin gak ajak bfast sama..siap ajak g tgk wayang lagi..padahal sume dlm msg Fb..luar tak penah pun sembang..so risik kat staf ni..katanya mr x ni tak pernah plak ajak sape2 staf pempuan kat admin tu kuar mkn same ke ape..so dr situ dah mula rasa cam lain je..

then one day tu, g singgah kedai mkn b4 balik coz nak tapaukan mknn utk bf, tiba2 nmpk plak dia menuju ke kedai mkn..cuak gak kalau2 tiba2 dia dtg dok sebelah..bukan ape, segan je.watnya staf2 lain nmpk, confirm jadi perbualan hangat kat ofis..huhu..nasib baik kebetulan ada member sorng ni nk tapau gak, so member ni dok la sebelah..so akhirnye si x ni dok la meja lain, sorang2..nk tergelak pun ada...hahah..mesti dia melepas..hahaha..mlm tu dia hntr la msg kat FB..tanye nape tapau mknn, tak masak ke..so sy pun terus jwb yg tapau utk bf..dia ape lagi, terus la berubah..ckp minta maaf sbb tak tau saya ada bf la..cam malu sendiri la..heheh..dia ckp nasib baik sy bgtau dah ada bf, kalau tak, dia kata mungkin dia akan meluahkan apa yg tersirat di dalam hati..so dr situ la terbukti mmg dia nak mengayat..heheh..but then sy wat selamber je..sbb dah satu ofis, kwn2 jela..tak salah pun..dia pun ckp camtu, stil nak bkwan la sbb katanye kat ofis ni dia takde kawan pempuan..sume tak nak layan./..tah betul tah tidak tak sure la..tp mmg nmpk la yg dia ni pendiam..heheh

so stat ari tu kitorang msg jela cam bese..tp skng guna ym jela..tak msg ikut FB lagi dah..heheh..tp hari ni baru sy tau, rupanye dia ada upload gmbr sy dlm FB dia..huhu..create satu folder khas lak tu dgn nama saya..huhuh..bukan ape, takut org mengata je..org syak yg bukan2 plak nnt..dah mcm psycho pun ada gak..huhu..hopefully takde ape la..

Monday, December 7, 2009

New fresh start

Salam y'all..lama giler tak tulis kat sini..sampai nak update blog pun tak reti..wakakak..thanx hana for reminding me to update my blog..bila last ek tulis blog??alamak kena check balik..tp dh beberapa bulan gak la..nak cite ke dr last tulis blog??tak yah la kot..cite yang current jela..heheh

i just came back from Kuching, Sarawak with my family for vacation..g sana hari jumaat, ahad balik cni..ayah dah arrangekan tour guide nak bawak g jln2 so tak perlu risau cari tmpt nak mkn, tmpt nk berjalan..senang sikit la.. byk gak tmpt kitorang g melawat..yang paling best Km Budaya Sarawak la..ada 7 rumah semua yang kitorang pegi..rumah iban, melanau, penan, melayu, cina, ulu, dan bidayuh..sempat gak cuba yang tarian sarawak yang pakai buluh tu..ahaks..best best..last sekali ada tgk show tarian2 kat sarawak ni..sume lain2..tp dah tak ingat dah yg mana satu utk kaum mana satu..hahah..


Orang yang bermain alat muzik Sarawak (tak ingat nama..hahah) kat Waterfront..


Di pasar Serikin


so pengalaman di kuching, sarawak..best gak la..but one thing yg cam terkilan is that if i was still with 'him', maybe leh gak jalan rumah dia..hahah..anyway, til next story :)

Sunday, February 8, 2009

Astro..

Ingat lambat tmbh post..ingat nak send khamis lepas tp agak bz..tangguh punye tangguh, baru ari ni dpt tulis..heheh..last thursday ada briefring dgn deejay2 astro..deejay dari sume station bawah amp..prof yang bagi briefing dgn datuk suret..prof ajak sy ngan en yusof..
so pagi tu, briefing sbnrnye stat at 11..tp en ned suruh sampai dlm 10.15-10.30 sbb ada bfast..kitorang plan nak gerak la dlm kul 9.45 ke..ke astro bukan jauh sgt pun..masa sy tgh setlekan urusan finance, tiba2 en yusof ckp prof kul, ajak g awal skit..prof dah tunggu kat maulana..mcm tak pecaya prof tunggu kat kedai mamak..ape lagi kelam kabut la makan nasi lemak yg dah beli..heheh..kul 9 kitorang terus gerak ke tmpt prof..prof tunggu kat azhar maju plak, yang ngadap mines tu..sampai2 je tgk prof ada dgn abg jef..prof suruh order air and sambil tu kitorang discuss ape yang nak present masa briefing tu..prof dah prepare so dia tunjuk je slide yg dia nak present..
dalam kul 10.30 kitorang baru gerak ke astro..sampai sana, ada bfast tp sbb kenyang lagi, tak makan pun..sy follow en ned dulu masuk kat bilik yg wat briefing..sambil tunggu sume sampai, tolong diorang prepare file utk bagi deejay..kul 11.10 baru stat..ada dua sesi..fist kul 11 n lagi satu at 3..yg first session ni antara deejay yang dtg ialah raja azura, salleh yaakob, aznil, krill, rostam, nana, adi, jay, pietro and ramai lagi yg saya tak kenal..heheheh..pas habis first session, ada lunch,.best betul makan..first dish mkn yee sang..first time mkn tu..hehehe..sedap gak..mmg chinese dishes..ada mkn shark fin soup..and banyk lauk lain la..heheh..pas solat, diorang wat g tour kat area konti..sume konti pegi la..tp tgk dari luar jela..heheh..dlm kul 3, stat plak yg 2nd session..2nd session ni tak ramai sgt..yg ada jamal jamaluddin, najman, nana, abby fana and a few yg tak kenal..heheh..2nd session ni best skit sbb more interactive..diorang byk q&a compare kpd first session yg senyap je..
session hbs around 430..ada gak refreshment pas habis tu..mkn roti jala,.sambil sembang ngan jamal jamaluddin..heheh..dpt gak no hp abby fana ngan email personal dia..heheh..tujuan bukan ape, nak colaborate ngan diorang utk road safety issues..balik tu, dpt goodie bag..dpt t-shirt lite fm, note book amp, sticker xfresh and paling best, pendrive 2gb dari amp..hehe..so next step kenala prepare proposal n plan utk wat workshop utk sume deejay dr sume radio station...mane tau pasni leh jumpe fafau ke, faizal ismail, phat babes @ nadia..hehe...

Wednesday, February 4, 2009

Live in fear..

Hari ni berjalan mcm biasa..meeting pagi petang..pg td, meeting center..kalau meeting center, tak penah kejap..td, dr kul 9 sampai la kul 1 (termasuk mkn)..lama kan?petang plak ada meeting lagi satu..at first i set up the meeting at 230 tp decided to start a bit late at 330 so that it will end early..but lastly it ended at 540..huhu..it is always dragged to about 2 hours if it was with o1..what a day..
While at night, after ayah came back from surau for maghrib, he brought back stories from our neighbour saying that a few houses at our area has been broken in..luckily they only took valuable things and didn't hurt the family..surprising the family were not aware of thier presence..i bet they put some kind of curse so that the residents of the house that they want to break in sleeps soundly..huhuh..i really hope that it will not happen to my family..our house has been broken in 4 times (twice at serdang,twice at melaka)..
I want to share one of the incident that happen..the first time my house was broken in, it was about 20 years ago at serdang..i still remember at that time, i slept with my grandmother in the living room..i accidently woke up in the middle of the night and saw someone putting things in a bag..strangely, i just watch and then went back to sleep..the next day, my parents realize our house has been broken in..luckily they didn't harm us..
I don't know what's happening with people nowadays..they will do anything to get money...we just have to take extra caution for the sake of ourself and family..harta boleh dicari tapi nyawa.....?

Tuesday, February 3, 2009

Public speaking

Today is the second day of the communication course..it went quite well..en rohimmi was the one that taught us..he really has a good memory...he still recognize me after some time since i left the faculty (i once work there during the semester break)..have u heard of phat babes from fly fm?he looks almost like that..heheh..
Today is all about public speaking..first thing is an introduction of each of us..a routine each time we have a course..heheh...later we had to come out with a new creation that can be useful to others..it was work within a group (me, kak sayba n diya)..we came up with "technipen"- a pen + pencil that can store whatever you write into a 4Gb storage that is install within the pen..it also comes with a dictionary..with only the price of RM199.00..if only this kind of product has been sell in the market..i woukd definitely buy it..heheheh
In the afternoon, each and everyone of us has to pick one topic and present for about 10 minutes..with only 1 1/2 hours given, i decided to present on "useful tips on carbonated drink"..heheh..well, it was the same topic that i presented during induksi umum at Plaza hotel..heheh..it's just that i have to translate it to english..luckily it went well..heheheh..actually, i'm the nervous type of person when called upon to present in front of people..i tend to sweat, talk fast and shiver..(although i have a degree in communication..hahahah)...
The course was very useful..it helped in giving tips on overcoming nervousness..it eventually gives me more confident in presenting in front of others..hopefully i can overcome my nervousness so i present better (",)

Monday, February 2, 2009

Communication course

Today we had a communicating english course..compulsary for all ro's..It was supposed to start at 8 but it ended up started at 830..hehe..almaklumlah most of the ro's start work at 830..we were taught by Pn Iza Dura..she's a nice person..it did not start off well at first..all of us was with the monday blue..heheh...

when i was trying to concentrate with the class, someone called and ask to join meeting on the budget that we did last friday..just as i thought i can escape...huhuhu..luckily i've managed to join only part of the meeting and ask to be excuse to continue my english course..unfortunately i missed the best part of class..pronunciation..pronuncing words the right way..heheh..she also taught on tongue twister..that was i liked most..there's one that i really like "peter piper picked a pack of pickled pepper.if peter piper picked a pack of pickled pepper, where's the pack of pickled pepper that peter piper picked?"heheh..

most of the activies were communicating of course..discuss in groups..present it in front..it was for the whole day...at the end of the class, Pn Iza treated us carrot cake bought from UPM..it was delicous..tomorrow is another day..another person will be teaching us..En Rohimmi..hope it will be fun as today..

Sunday, February 1, 2009

Nasi arab..

hari ini hari ahad (macam la org tak tau..hehe)..kononnnya nak wat keje..bawak je keje balik umah tapi tak wat2 pun lagi..cam malas giler nak wat keje kat umah ni..mood wat keje takde..mood nak rilek je..hahah..

so today me n my family (except ayah) pegi cari satu tempat makan ni kat ampang..ibu ada terbaca dlm papaer pasal mkn nasi dlm dulang..nak mengimbas kembali masa kitorang g umrah last 2 years..so alif(my bro) bawak la g kat Jalan Aman, Ampang..dia biasa lepak ctu..mmg area kedai makan arab..kwsn rumah diorang wat kedai makan..ada 3-4 gak kedai tp yang bukak satu je td..yg bukak tu pun baru je nak buka..heheh..

kitorang pun masuk..interior mmg mcm umah org arab la..duduk bawah je..kerusi dia cam ala tilam lipat tu..hehehso tgk2 menu, order la nasi beriani ngan lauk ayam..order utk 4 org mkn..tu pun atas cdangan org kedai tu la..sedangkan kitorang ada 5 org..alif n ami order air barbican (mcm sparkling) perisa strawberry..sy n ibu lemon juice n piya carrot juice..smbl tunggu tu tgk la diorang ni susun sisha..byk betul bekas tu..bekas ek diorang panggil..heheh..kata alif, org dtg kedai tu mmg akan order sisha..ada byk perisa..ckp je nak ape..

dlm 15 minit, mknn pun sampai..besar betul dulang dia..walaupun utk 4 org punye mkn, kitorang utk 6 org punye (tapau utk ayah)..heheh..dah agak dah, org arab ni mkn byk..ibu cite ada org arab yg kenal kat US tu, dah umur 60 thn pun leh mkn sekor ayam, pempuan lak tu..heheh..kagum..kagum..dia ada bg sup gak..sup dia sedap..mcm sup campbell..pekat..mmg byk la mkn td sbb kena habiskan gak..kalau tak habis, rugi..hahha..


pasni leh la ajak sape2 g mkn sana..sedap..puas hati mkn..mane tau nak merasa sisha ke..hehe..

Friday, January 30, 2009

Cabut lari..

What a day..ingat leh setle banyak keje ari ni..tup tup..kena wat budget for 2010..kena plan for the next 2 years..padahal projek yang ada skng pun tak terbuat..hahaha..so td spend half of the day ngadap benda tu..nasib baik lah kitorang ni jenis sepakat membawa berkat..sume benda discuss sama2..hehe..dah siap2 tu, try la tanye kat center lain, diorang wat lain plak..huhu..tak sure plak yg mana satu betul..so untuk langkah berjaga2, kitorang sume sepakat membawa berkat lagi utk pergi english communication course on Monday..sepatutnye the upcoming week tp tukar awal..hahah..so hopefully dapat lari la..hahahah

Thursday, January 29, 2009

First trial (",)

Hai there..this is my first blog..actually blog dah ada tp dalam friendster..then a friend of mine at office dok komplen blog tak bleh bukak je..so i'll want to give this one a try..hopefully it works..heheh...
Well..today it went well..compared to yesterday..:) a lot of work was done..kalau tak, smlm rasenya satu je benda yang wat..haha..meeting yang mkn masa..
So if this blog works, i'll continue writing here..and special for hana nana..please comment if u think i've succeeded in updating and publishing my blog..hehehe